FII PREGATIT
Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), instituţia care coordonează serviciile de intervenție de urgenţă din România, a demarat campania națională de informare publică „Fii pregătit” pentru a ajuta cetăţenii să înțeleagă mai bine riscurile şi pentru a-i informa asupra măsurilor de prevenire şi comportamentului pe care să-l aibă în diferite situaţii de urgenţă de amploare sau dezastru. Eforturile DSU din ultimii ani vin în adresarea obiectivelor tematice stabilite în Planul de acțiune privind eficientizarea sistemului național de răspuns în situații de urgență și au o componentă integrată de digitalizare care facilitează informarea publică.
DEPARTAMENTUL PENTRU SITUATII DE URGENTA
DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ coordonează operațional serviciile de ambulanță județene, respectiv al municipiului București, UPU/CPU, precum și serviciile publice Salvamont.
Departamentul asigură secretariatul tehnic pentru Comisia Interministerială pentru suport tehnic. CIMST se organizează și funcționează ca organism interministerial, în scopul coordonării activităților privind organizarea, funcționarea și finanțarea Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, precum și a serviciilor profesioniste pentru situații de urgență.
APLICATIA MOBILA DSU
Scopul DSU este de a pune la dispoziția cetățenilor un instrument rapid de informare și de raportare a situațiilor critice și a dezastrelor la care aceștia sunt martori.
Ce puteți găsi în aplicația oficială a DSU: articole, știri, declarații oficiale ale DSU;
informații privind alertele de vreme, trafic, dezastre naturale;
o secțiune de raportare a evenimentului la care sunteți martori (incendiu, inundație, accident etc.);
o secțiune de informare privind modul de intervenție și comportamentul care trebuie adoptat în situațiile critice, în timpul dezastrelor naturale etc.;